Sekcja Profilaktyki i Wsparcia Społecznego Osób z Niepełnosprawnościami
Sekcja Profilaktyki i Wsparcia Społecznego Osób z Niepełnosprawnościami
Kierownik - Monika Orzechowska
ul. Ogniowa 8/10
1. Do zadań Sekcji Profilaktyki i Wsparcia Społecznego Osób z Niepełnosprawnościami należy dostarczanie osobom z niepełnosprawnościami aktualnych i kompleksowych informacji i wsparcia, służących wyrównywaniu ich szans w aktywizacji społecznej, w szczególności:
Udzielanie informacji osobom z niepełnosprawnościami i ich opiekunom o ulgach i uprawnieniach wynikających z obowiązujących źródeł prawa,
Udzielanie informacji osobom z niepełnosprawnościami i ich opiekunom o możliwościach wsparcia finansowego, wynikających z ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
Współpraca z lokalnymi środkami masowego przekazu,
Współpraca z lokalnymi organizacjami pozarządowymi, działającymi na rzecz środowisk osób z niepełnosprawnościami w zakresie docierania z informacją do nieaktywnych osób niepełnosprawnych,
Współpraca z urzędami,
Opracowywanie materiałów informacyjno-promocyjnych,
Udział w imprezach lokalnych i środowiskowych,
Nawiązywanie współpracy z osobami z doświadczeniem w pracy w obszarze profilaktyki społecznej,
Aktywizacja społeczna osób z niepełnosprawnościami oraz podnoszenie kompetencji otoczenia osób z niepełnosprawnościami, przyczyniających się do ich integracji,
Organizowanie tematycznych spotkań prowadzonych przez specjalistów z różnych obszarów kompetencji oraz z zakresu profilaktyki i wsparcia społecznego osób z niepełnosprawnościami, z zachowaniem różnorodności tematów dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami,
Diagnozowanie potrzeb osób z niepełnosprawnościami oraz współpraca w opracowywaniu Miejskiego Programu Działań na rzecz Osób z Niepełnosprawnościami,
Współpraca z Powiatową Społeczną Radą do Spraw Osób Niepełnosprawnych oraz organizacjami pozarządowymi działającymi na rzecz osób z niepełnosprawnościami.
Sporządzanie i przedstawianie Dyrektorowi MOPR kwartalnych sprawozdań z realizacji zadań.
Pozyskiwanie środków pozabudżetowych, w szczególności z Funduszu Solidarnościowego na realizację Programów na rzecz osób z Niepełnosprawnościami.
Planowanie budżetu, prowadzenie sprawozdawczości, dokonywanie analiz i przygotowywanie informacji z zakresu realizowanych zadań.
Sporządzanie informacji do Urzędu Miasta , celem przedstawienia ich na Sesjach Rady Miasta.
Przygotowywanie decyzji administracyjnych i postępowań odwoławczych oraz informacji w zakresie realizowanych zadań.
Współpraca z innymi komórkami Ośrodka w zakresie realizacji zadań własnych.
2. Pracą Sekcji Profilaktyki i Wsparcia Społecznego Osób z Niepełnosprawnościami kieruje Kierownik.
3. Przełożonym Kierownika Sekcji Profilaktyki i Wsparcia Społecznego Osób z Niepełnosprawnościami jest Zastępca Dyrektora ds. Wsparcia Społecznego.
Kierownik - Monika Orzechowska
ul. Ogniowa 8/10
1. Do zadań Sekcji Profilaktyki i Wsparcia Społecznego Osób z Niepełnosprawnościami należy dostarczanie osobom z niepełnosprawnościami aktualnych i kompleksowych informacji i wsparcia, służących wyrównywaniu ich szans w aktywizacji społecznej, w szczególności:
Udzielanie informacji osobom z niepełnosprawnościami i ich opiekunom o ulgach i uprawnieniach wynikających z obowiązujących źródeł prawa,
Udzielanie informacji osobom z niepełnosprawnościami i ich opiekunom o możliwościach wsparcia finansowego, wynikających z ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
Współpraca z lokalnymi środkami masowego przekazu,
Współpraca z lokalnymi organizacjami pozarządowymi, działającymi na rzecz środowisk osób z niepełnosprawnościami w zakresie docierania z informacją do nieaktywnych osób niepełnosprawnych,
Współpraca z urzędami,
Opracowywanie materiałów informacyjno-promocyjnych,
Udział w imprezach lokalnych i środowiskowych,
Nawiązywanie współpracy z osobami z doświadczeniem w pracy w obszarze profilaktyki społecznej,
Aktywizacja społeczna osób z niepełnosprawnościami oraz podnoszenie kompetencji otoczenia osób z niepełnosprawnościami, przyczyniających się do ich integracji,
Organizowanie tematycznych spotkań prowadzonych przez specjalistów z różnych obszarów kompetencji oraz z zakresu profilaktyki i wsparcia społecznego osób z niepełnosprawnościami, z zachowaniem różnorodności tematów dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami,
Diagnozowanie potrzeb osób z niepełnosprawnościami oraz współpraca w opracowywaniu Miejskiego Programu Działań na rzecz Osób z Niepełnosprawnościami,
Współpraca z Powiatową Społeczną Radą do Spraw Osób Niepełnosprawnych oraz organizacjami pozarządowymi działającymi na rzecz osób z niepełnosprawnościami.
Sporządzanie i przedstawianie Dyrektorowi MOPR kwartalnych sprawozdań z realizacji zadań.
Pozyskiwanie środków pozabudżetowych, w szczególności z Funduszu Solidarnościowego na realizację Programów na rzecz osób z Niepełnosprawnościami.
Planowanie budżetu, prowadzenie sprawozdawczości, dokonywanie analiz i przygotowywanie informacji z zakresu realizowanych zadań.
Sporządzanie informacji do Urzędu Miasta , celem przedstawienia ich na Sesjach Rady Miasta.
Przygotowywanie decyzji administracyjnych i postępowań odwoławczych oraz informacji w zakresie realizowanych zadań.
Współpraca z innymi komórkami Ośrodka w zakresie realizacji zadań własnych.
2. Pracą Sekcji Profilaktyki i Wsparcia Społecznego Osób z Niepełnosprawnościami kieruje Kierownik.
3. Przełożonym Kierownika Sekcji Profilaktyki i Wsparcia Społecznego Osób z Niepełnosprawnościami jest Zastępca Dyrektora ds. Wsparcia Społecznego.