Sekcja Organizacji i Kadr
Sekcja Organizacji i Kadr
Kierownik: Alicja Kraińska - Kroczek
1. Do zadań Sekcji Organizacji i Kadr należy w szczególności:
1) w zakresie organizacji:
- przygotowywanie projektów zarządzeń Dyrektora, projektów aktów prawnych oraz instrukcji i regulaminów na potrzeby jednostki,
- prowadzenie rejestru zarządzeń oraz przekazywanie do publikacji na podmiotowej stronie BIP aktów wewnętrznych,
- po analizie i uzyskaniu opinii prawnej, przedkładanie Dyrektorowi, projektów instrukcji i regulaminów wewnętrznych, opracowanych przez kierowników komórek organizacyjnych, wraz z projektem zarządzenia celem wprowadzenia w Ośrodku,
- nadzór i kontrola nad wykonaniem zarządzeń Dyrektora,
- przygotowywanie stanowisk i sporządzanie pism Dyrektora w relacjach z organami i podmiotami zewnętrznymi, w tym odpowiedzi na interwencje, petycje oraz interpelacje radnych, posłów i senatorów,
- przygotowywanie projektów upoważnień i pełnomocnictw oraz prowadzenie zbioru wydanych upoważnień i pełnomocnictw kadry kierowniczej i pracowników Ośrodka,
- prowadzenie sekretariatu Dyrektora, w tym zapewnienie sprawnego funkcjonowania i organizacji pracy Dyrektora,
- nadzór nad zarządzaniem dokumentacją w Ośrodku, koordynowanie czynności kancelaryjnych,
- obsługa administracyjna narad organizowanych przez Dyrektora,
- prowadzenie zbiorów i udział w przygotowywaniu kart usług świadczonych przez Ośrodek,
- opracowanie i realizacja planu form doskonalenia zawodowego dla pracowników Ośrodka,
- przeprowadzanie oraz prowadzenie rejestru, kontroli wewnętrznych zleconych przez Dyrektora,
- prowadzenie rejestru skarg, wniosków i interwencji mieszkańców oraz postępowania wyjaśniającego w imieniu Dyrektora,
- wykonywanie czynności administracyjnych, wynikających z wewnętrznych procedur antymobbingowych,
- nadzór nad zapewnieniem obsługi prawnej Ośrodka,
- sporządzanie listów gratulacyjnych i przemówień dla Dyrektora oraz organizowanie uroczystości z okazji Dnia Pracownika Socjalnego.
2) w zakresie kadr i spraw socjalnych:
- przygotowywanie rocznych planów zatrudnienia,
- prowadzenie spraw związanych z zatrudnianiem, zwalnianiem i awansem zawodowym pracowników,
- prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem społecznym i zdrowotnym pracowników i ich rodzin oraz osób realizujących na rzecz Ośrodka zadania na podstawie umów wynikających z przepisów kodeksu cywilnego,
- prowadzenie ewidencji umów o pracę,
- prowadzenie spraw emerytalno-rentowych pracowników,
- prowadzenie akt osobowych pracowników oraz kart ewidencji czasu pracy pracowników,
- rozliczanie czasu pracy oraz prowadzenie ewidencji czasu pracy,
- prowadzenie i aktualizacja bazy danych pracowników,
- prowadzenie we współpracy z kierownikami komórek organizacyjnych procesu rekrutacji pracowników Ośrodka,
- prowadzenie spraw związanych z organizacją praktyk i staży zawodowych,
- prowadzenie spraw związanych z przeprowadzeniem służby przygotowawczej i organizacją egzaminu w tym zakresie dla nowozatrudnionych pracowników,
- dokonywanie czynności kontrolnych w zakresie dyscypliny i czasu pracy,
- prowadzenie spraw związanych z wydawaniem legitymacji służbowych oraz prowadzenie ewidencji w tym zakresie,
- prowadzenie spraw związanych z badaniami profilaktycznymi pracowników,
- wykonywanie obsługi administracyjnej Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych,
- wydawanie poleceń wyjazdów służbowych oraz prowadzenie spraw wynikających z korzystania z samochodów prywatnych do celów służbowych, określonych odrębnym regulaminem,
- prowadzenie spraw związanych z zakupem biletów komunikacji miejskiej dla pracowników świadczących pracę w terenie oraz ewidencji przydziału biletów,
- wykonywanie obowiązków wynikających z ustawy z dnia 21 listopada 1967 roku o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 1534 ze zm.).
2. Pracą Sekcji Organizacji i Kadr kieruje Kierownik Sekcji.
3. Przełożonym służbowym Kierownika Sekcji Organizacji i Kadr jest Dyrektor.