Służba BHP
Do zadań Służby BHP należy w szczególności:
1) prowadzenie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy w Ośrodku,
2) opracowywanie, wdrażanie i aktualizacja instrukcji bezpieczeństwa i higieny pracy oraz bezpieczeństwa przeciwpożarowego,
3) sporządzanie i przedstawienie Dyrektorowi, co najmniej raz w roku okresowej analizy stanu bhp wraz z propozycjami przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych zapobiegających zagrożeniom życia i zdrowia pracowników oraz poprawiających warunki pracy,
4) przygotowanie pracowników i obiektów Ośrodka do prowadzenia akcji ratowniczej,
5) realizacja zadań wynikająca z uregulowań w zakresie pomocy przedmedycznej w Ośrodku,
6) organizowanie i przeprowadzanie obowiązkowych szkoleń pracowników Ośrodka z zakresu bezpieczeństwa higieny pracy i bezpieczeństwa przeciwpożarowego,
7) udział w dokonywaniu oceny ryzyka zawodowego, które wiąże się z wykonywana pracą,
8) udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz w opracowywaniu wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności tych wypadków, a także kontrola realizacji tych wniosków,
9) prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy,
10) przedstawianie pracodawcy wniosków dotyczących zachowania wymagań ergonomii na stanowiskach pracy,
12) uczestniczenie w konsultacjach w zakresie bhp, a także pracach komisji bhp.
Służba bhp podlega bezpośrednio Dyrektorowi