W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie
we Włocławku

ul. Ogniowa 8/10,
87-800 Włocławek

tel.: (+48) 54 423-23-00
fax: (+48) 54 423-23-19

email: sekretariat@mopr.wloclawek.pl
ESP: MOPRWloclawek/SkrytkaESP

NIP: 888-19-63-351
REGON: 005871024

Zgłaszanie naruszeń prawa (Sygnaliści)

Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie we Włocławku /sygnalista

 
JAK DOKONAĆ ZGŁOSZENIA

Osoby, które posiadają informację na temat nieprawidłowości i naruszeń występujących przy wykonywaniu pracy lub przy realizacji zadań na rzecz:

Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie we Włocławku

w jej imieniu lub w jej interesie, powinny bezzwłocznie dokonać zgłoszenia wskazując na fakty, zdarzenia i okoliczności im wiadome. Osoby te powinny działać w dobrej wierze oraz w oparciu o racjonalne elementy faktyczne i w interesie publicznym.

Zgłoszenia dokonywane są w sposób jawny. Nie będą rozpatrywane zgłoszenia anonimowe. Zgłoszenie powinno być udokumentowane i szczegółowo opisane w celu umożliwienia zbadania zasadności zgłoszonych faktów.

Osobami właściwymi do otrzymywania i analizowania zgłoszeń są osoby wyznaczone do ich obsługi zgodnie z Procedurą przyjmowania naruszeń i działań następczych.

Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie we Włocławku zapewnia następujący kanał zgłoszenia informacji na temat naruszeń za pomocą bezpiecznej platformy zgłoszeniowej, dostępnej pod adresem:  

https://app.sygnalista24.info/mopr_wloclawek

 
Jak zgłosić naruszenia?

Film instruktażowy dla sygnalistów dotyczący zgłaszania naruszeń przez bezpieczną i szyfrowaną platformę SYGNALISTA24.info jest dostępny na stronie:

https://sygnalista24.info/instrukcja/

Zgłoszenia należy przesłać za pomocą platformy zgłoszeniowej wskazaną przez organizacje.  

Szczególnie istotne jest, aby zgłoszenie zawierało następujące elementy, jeśli są one znane Sygnaliście:

1. szczegółowy opis zaistniałych faktów;

2. datę i miejsce, w którym nastąpiło zdarzenie;

3. dane osobowe i rolę osób zaangażowanych lub elementy, które mogą umożliwić  ich identyfikację;

4. odniesienie do ewentualnych dokumentów, które mogą potwierdzić zasadność zgłoszonych faktów.

W ciągu 7 dni od otrzymania zgłoszenia, przesłana zostanie informacja o przyjęciu zgłoszenia, o ile Sygnalista pozostawił dane kontaktowe.

Powyższy kanał zgłoszeń dostępny jest dla:

1. pracownika, także w przypadku, gdy stosunek pracy już ustał,

2. osoby ubiegającej się o zatrudnienie, która uzyskały informację o naruszeniu prawa w procesie rekrutacji lub negocjacji poprzedzających zawarcie umowy,

3. osoby świadczącej pracę na innej podstawie niż stosunek pracy, w tym na podstawie umowy cywilnoprawnej,

4. osoby prowadzącej działalność na własny rachunek,

5. osoby świadczącej pracę pod nadzorem i kierownictwem wykonawcy, podwykonawcy lub dostawcy, w tym na podstawie umowy cywilnoprawnej,

6. stażysty, praktykanta,

7. wolontariusza.

Przedmiotem zgłoszenia może być naruszenie prawa lub zaniechanie niezgodne z prawem lub mające na celu obejście prawa dotyczące:

1. zamówień publicznych;

2. usług, produktów i rynków finansowych;

3. zapobiegania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu;

4. bezpieczeństwa produktów i ich zgodność z wymogami;

5. bezpieczeństwa transportu;

6. ochrony środowiska;

7. ochrony radiologicznej i bezpieczeństwa jądrowego;

8. bezpieczeństwa żywności i pasz;

9. zdrowia i dobrostanu zwierząt;

10. zdrowia publicznego;

11. ochrony konsumentów;

12. ochrony prywatności i danych osobowych;

13. bezpieczeństwa sieci i systemów teleinformatycznych;

14. interesów finansowych Unii Europejskiej;

15. rynku wewnętrznego Unii Europejskiej, w tym zasad konkurencji i pomocy państwa oraz opodatkowania osób prawnych.

16. korupcji;

17. interesów finansowych Skarbu Państwa Rzeczypospolitej Polskiej, jednostki samorządu terytorialnego oraz Unii Europejskiej;

18. konstytucyjnych wolności i praw człowieka i obywatela – występujące w stosunkach jednostki z organami władzy publicznej i niezwiązane z dziedzinami wskazanymi w powyższych punktach.

Przedmiotem naruszenia może być również działalność zmierzająca do zatajenia któregokolwiek z naruszeń wymienionych w punktach powyżej.

 
Ochrona zgłaszającego

Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie we Włocławku gwarantuje poufność zgłoszenia oraz danych w nim zawartych, a także anonimowość Sygnalisty, który prześle zgłoszenie, również w sytuacji, gdy okaże się ono bezzasadne.

Nie będą tolerowane żadnego rodzaju groźby, działania odwetowe, sankcje lub zachowania dyskryminujące wobec Sygnalisty.

Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie we Włocławku zastrzega sobie prawo podjęcia odpowiednich działań w stosunku do wszystkich osób, które zastosują lub zagrożą, że zastosują działania odwetowe wobec Sygnalistów.

Jeżeli Sygnalista dobrowolnie podaje dane osobowe, będą one przetwarzane zgodnie z obowiązującą w (nazwa organizacji) polityką ochrony danych osobowych.

Dane osób wskazanych w zgłoszeniach będą przetwarzane w ramach dotychczasowych stosunków prawnych łączących te osoby z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Rodzinie we Włocławku tj. w szczególności w celu oceny czy zachodzą podstawy rozwiązania umowy lub zastosowania innych sankcji właściwych dla danego stosunku prawnego. 

Szczegółowe informacje o przetwarzaniu danych osobowych dostępne są w klauzulach informacyjnych dotyczących:

1. Informacji o przetwarzaniu danych osobowych w związku ze zgłaszaniem naruszenia prawa dla sygnalisty;

2. Informacji o przetwarzaniu danych osobowych w związku ze zgłaszaniem naruszenia prawa dla osoby, której dotyczy zgłoszenie, osób trzecich wskazanych w zgłoszeniu, osób powiązanych z sygnalistą, osób pomagających w zgłoszeniu oraz innych osób biorących udział w postępowaniu wyjaśniającym.

Powiadom znajomego