a:51:{s:4:"name";s:129:"Działania w ramach projektu „Reintegracja społeczna mieszkańców Włocławka, w tym w obszarze rewitalizacji” – I edycja";s:4:"lang";s:2:"pl";s:8:"position";i:1;s:7:"listing";s:3:"yes";s:15:"entityProviding";N;s:9:"createdBy";s:19:"Jolanta Maciejewska";s:11:"createdDate";s:10:"2021-07-29";s:18:"responsibleContent";N;s:10:"accessible";s:3:"yes";s:14:"seoDescription";N;s:11:"seoKeywords";N;s:9:"seoRobots";s:3:"yes";s:3:"www";N;s:7:"wwwOpen";N;s:9:"startShow";N;s:13:"startShowTime";N;s:8:"stopShow";N;s:12:"stopShowTime";N;s:8:"moveDate";N;s:8:"moveTime";N;s:10:"moveParent";N;s:7:"content";s:3186:"

 

[start] [koniec]W okresie od kwietnia do czerwca 2021r. odbyła się rekrutacja do I edycji projektu. Przeprowadzono akcję informacyjną o naborze uczestników poprzez dystrybucję plakatów i ulotek w punktach działalności MOPR oraz niektórych włocławskich instytucjach i organizacjach pozarządowych. 

Odbiorcami I edycji projektu jest 50 osób – mieszkańców miasta Włocławka, osób w wieku aktywności zawodowej, korzystających ze świadczeń pomocy społecznej, osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym, w tym także osób niepełnosprawnych oraz osób zamieszkujących obszary objęte programem rewitalizacji. 

W ramach I edycji projektu utworzono 4 grupy samopomocowe (4 gr. x 10 os.) oraz grupę terapeutyczną dla rodziców z problemami opiekuńczo – wychowawczymi (1 gr. x 10 os.). 

Uczestnicy projektu zostali objęci pierwszym etapem działań – Indywidualną Ścieżką Reintegracji, w ramach której doradca zawodowy opracował dla każdego uczestnika Indywidualny Plan Działania (IPD) identyfikujący potrzeby uczestników w ramach aktywizacji zawodowej. Kolejnym zaplanowanym działaniem jest opracowanie przez psychologa diagnozy kompetencji społecznych określającej umiejętności warunkujące skuteczną interakcje z otoczeniem. 

Uczestnicy posiadający orzeczenie o niepełnosprawności mogą skorzystać w ramach projektu ze wsparcia asystenta osobistego. Usługa asystencka obejmuje wspieranie w wykonywaniu podstawowych czynności dnia codziennego, niezbędnych do aktywnego funkcjonowania społecznego, zawodowego oraz edukacyjnego. Do zadań asystenta należy pomoc m.in.: 

  • pomoc w wyjściu, powrocie lub dojazdach w wybrane przez uczestnika miejsce  (np. dom, praca, placówki oświatowe, placówki służby zdrowia, urzędy, znajomi, rodzina)
  • asysta w przemieszczaniu się na zajęcia projektowe, do punktów usługowych i innych miejsc publicznych
  • pomocy w zakupach 
  • wsparcie w spędzaniu czasu wolnego, podczas zajęć/wydarzeń kulturalnych, rozrywkowych, sportowych i rekreacyjnych
  • wsparcie w załatwianiu spraw urzędowych
  • wsparcie w korzystaniu z dóbr kultury (np. muzeum, teatr, kino, wystawy);

Pomoc asystenta osoby niepełnosprawnej ma stwarzać możliwość pełniejszego uczestnictwa w życiu społecznym, jak również ma pomóc w aktywności zawodowej. 

Uczestnicy otrzymają materiały piśmiennicze oraz będą mieli zapewniona przerwę kawową podczas zajęć. Uczestnicy projektu zostaną objęci ubezpieczeniem NNW oraz otrzymają wsparcie finansowe w formie zasiłków celowych.  

 

";s:13:"accessibleYes";s:3:"yes";s:7:"archive";s:2:"no";s:20:"moveDeleteCategories";N;s:14:"moveDeleteNews";N;s:7:"addDate";s:19:"2023-01-05 12:23:51";s:8:"editDate";s:19:"2023-01-05 12:23:51";s:6:"editBy";s:4:"1010";s:10:"editorName";s:5:"Hanna";s:13:"editorSurname";s:8:"Kotsiura";s:4:"tags";N;s:7:"banners";N;s:9:"important";a:5:{s:9:"startShow";s:0:"";s:13:"startShowTime";s:0:"";s:8:"stopShow";s:0:"";s:12:"stopShowTime";s:0:"";s:8:"position";s:0:"";}s:9:"frontpage";a:2:{s:16:"contentFrontpage";s:0:"";s:8:"position";s:0:"";}s:15:"interpellations";a:5:{s:7:"type_id";s:2:"-1";s:6:"number";s:0:"";s:9:"regarding";s:0:"";s:7:"term_id";s:2:"-1";s:14:"interpellation";s:0:"";}s:3:"rss";a:1:{s:6:"access";s:1:"1";}s:4:"sios";a:19:{s:6:"number";s:6:"1/2023";s:7:"kind_id";s:2:"-1";s:12:"documentName";s:0:"";s:5:"range";s:0:"";s:4:"area";s:9:"_|_____|_";s:8:"signcase";s:0:"";s:9:"createdBy";s:0:"";s:11:"createdDate";s:0:"";s:8:"approved";s:0:"";s:12:"approvedDate";s:0:"";s:8:"place_id";s:2:"-1";s:3:"url";s:0:"";s:5:"final";s:0:"";s:16:"finalDescription";s:0:"";s:10:"numbers_id";a:1:{i:0;s:0:"";}s:4:"urls";a:1:{i:0;s:0:"";}s:8:"listDate";s:0:"";s:12:"reservations";s:0:"";s:5:"notes";s:0:"";}s:16:"competitionsCare";a:4:{s:7:"subject";s:0:"";s:8:"signcase";s:0:"";s:8:"deadline";s:0:"";s:12:"deadlineTime";s:0:"";}s:12:"recruitments";a:10:{s:8:"position";s:0:"";s:9:"workplace";s:0:"";s:8:"deadline";s:0:"";s:12:"deadlineTime";s:0:"";s:5:"place";s:0:"";s:9:"completed";s:1:"0";s:13:"completedType";s:1:"0";s:7:"persons";a:1:{i:1;a:2:{s:4:"name";s:0:"";s:4:"home";s:0:"";}}s:8:"canceled";s:1:"0";s:6:"result";s:0:"";}s:7:"notices";a:5:{s:8:"signcase";s:0:"";s:10:"lettersign";s:0:"";s:7:"type_id";s:2:"-1";s:7:"kind_id";s:2:"-1";s:10:"expiration";s:0:"";}s:10:"ngosOffers";a:5:{s:7:"subject";s:0:"";s:8:"signcase";s:0:"";s:8:"deadline";s:0:"";s:12:"deadlineTime";s:0:"";s:9:"status_id";s:2:"-1";}s:6:"assets";a:1:{s:8:"identity";s:0:"";}s:18:"competitionsOffers";a:6:{s:7:"subject";s:0:"";s:8:"signcase";s:0:"";s:11:"category_id";s:2:"-1";s:8:"deadline";s:0:"";s:12:"deadlineTime";s:0:"";s:9:"status_id";s:2:"-1";}s:7:"tenders";a:12:{s:12:"procedure_id";s:2:"-1";s:11:"contracting";s:47:"Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie we Włocławku";s:5:"order";s:0:"";s:7:"orderNo";s:0:"";s:8:"value_id";s:2:"-1";s:5:"value";s:0:"";s:7:"kind_id";s:2:"-1";s:8:"deadline";s:0:"";s:12:"deadlineTime";s:0:"";s:5:"place";s:0:"";s:8:"canceled";s:1:"0";s:6:"result";s:0:"";}s:7:"estates";a:9:{s:7:"type_id";s:2:"-1";s:5:"order";s:0:"";s:7:"address";s:0:"";s:5:"price";s:0:"";s:7:"kind_id";s:2:"-1";s:8:"deadline";s:0:"";s:12:"deadlineTime";s:0:"";s:8:"canceled";s:1:"0";s:6:"result";s:0:"";}s:7:"sliders";N;s:5:"cases";a:3:{s:4:"case";s:0:"";s:11:"category_id";s:2:"-1";s:7:"unit_id";s:2:"-1";}s:11:"resolutions";a:14:{s:12:"resolutionNo";s:0:"";s:17:"resolutionCreator";s:2:"-1";s:14:"resolutionDate";s:0:"";s:13:"regardingType";s:2:"-1";s:19:"regardingChangeYear";a:1:{i:1;s:2:"-1";}s:15:"regardingChange";a:1:{i:1;s:2:"-1";}s:9:"regarding";s:0:"";s:7:"basedOn";s:0:"";s:18:"voivodshipsJournal";s:2:"-1";s:13:"voivodship_id";s:2:"-1";s:20:"voivodshipsJournalNo";s:0:"";s:15:"voivodshipsDate";s:0:"";s:5:"notes";s:0:"";s:9:"status_id";s:2:"-1";}s:10:"ordinances";a:9:{s:11:"ordinanceNo";s:0:"";s:16:"ordinanceCreator";s:0:"";s:13:"ordinanceDate";s:0:"";s:9:"topicType";s:2:"-1";s:19:"ordinanceChangeYear";a:1:{i:1;s:2:"-1";}s:20:"topicOrdinanceChange";a:1:{i:1;s:2:"-1";}s:5:"topic";s:0:"";s:5:"notes";s:0:"";s:9:"status_id";s:2:"-1";}s:11:"attachments";a:1:{s:6:"access";s:1:"1";}}