W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Wakacyjny lipiec w świetlicy "Zacisze"

Wychowankowie Świetlicy „Zacisze”  z utęsknieniem oczekiwali na ostatni dzwonek szkolny...

Wakacje przywitaliśmy piknikiem na osiedlu Leopoldowo, konkursami z nagrodami i wspólnym grillowaniem.

W ramach zajęć na terenie miasta odwiedziliśmy Galerię Sztuki Współczesnej, w której dzieci brały udział                w letnich warsztatach pt. „Na wielkiej łące”. Równie inspirujące były zajęcia w Teatrze Impresaryjnym pt. „Teatr to MY”, podczas których uczyliśmy się współpracy i komunikacji w grupie. Interesująca była wycieczka do Komendy Miejskiej Policji, gdzie nasi podopieczni poznali charakter pracy policjantów, zwiedzali budynek oraz oglądali pokaz tresury psów. Najmłodsze pociechy aktywnie spędziły czas w Sali zabaw „Honolulu”, natomiast starsi wychowankowie udali się na seans filmowy do Multikina. Aktywny udział dzieci w poszczególnych zajęciach został nagrodzony wyjściem do Restauracji McDonald’s..

Podczas jednodniowej wycieczki edukacyjnej do Gdańska odbyliśmy rejs statkiem „Lew” na Westerplatte, w czasie którego wysłuchaliśmy opowieści o historii i zabytkach Gdańska oraz wspólnie śpiewaliśmy szanty żeglarskie. W Muzeum II Wojny światowej mieliśmy możliwość uczestniczyć w żywej lekcji historii, przenieść się w tamte czasy, kultywować pamięć o ofiarach totalitarnych systemów i bohaterach walk o wolność wielu narodów.  Uwieńczeniem wyjazdu był spacer po starówce.

Uczestnicy Projektu 5Z podnieśli swoje kompetencji kulturalne w zakresie odbioru sztuki i zachowania się w teatrze poprzez udział w spektaklu pt. „Księga Dżungli”. Natomiast w Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy w sposób interaktywny sięgnęliśmy do nauki i przekazania wiedzy oraz pokazaliśmy dzieciom, że aktywne spędzanie czasu wolnego jest korzystne dla zdrowia i umysłu. To atrakcje, które czekały na nas w Toruniu.

Wiele wrażeń dostarczyła nam  również wycieczka do Biskupina w ramach Projektu 5Z. Dzieci wzięły udział prelekcji i warsztatach, podczas których wyrabiały naczynia gliniane. Zwiedziły Gród Biskupin i dowiedziały się jak żyli nasi pradziadowie. Na Szlaku Piastowskim, w legendarnej stolicy Polski, mogliśmy obejrzeć ciekawą ekspozycję wykopalisk i poznać dzieje Kruszwicy od czasów prehistorycznych w Muzeum Archeologicznym oraz fragmenty ruin murów obronnych i ośmioboczną Mysią Wieżę. Po legendarnym Gople płynęliśmy statkiem wycieczkowym „Rusałka”. Podczas rejsu podziwialiśmy urokliwe tereny Nadgoplańskiego Parku Tysiąclecia.

Pozostałe dni upływały nam w beztroskiej, wakacyjnej atmosferze. Na terenie placówki  dzieci brały udział w różnorodnych zajęciach: sportowych, tanecznych, wokalnych, plastycznych, kreatywnych i rekreacyjnych. Przystąpiliśmy do konkursu plastycznego zorganizowanego przez  Państwową Powiatową Stację Sanitarno – Epidemiologiczną pod hasłem „Stop dopalaczom”, wychowankowie wykazali się pomysłowością i kreatywnością tworząc autorskie plakaty. Talenty wokalne naszych dzieci mieliśmy przyjemność wysłuchać podczas konkursu „Mam Talent”, każdy występ zakończył się gromkimi brawami i nagrodami w postaci gier planszowych oraz słodkich upominków.

Lipiec zakończyliśmy wyjazdem do Nadleśnictwa Włocławek na Piknik Integracyjny podsumowujący Projekt 5Z, podczas którego nasze dzieciaki świetnie się bawiły wspólnie z animatorami z Akademii Pana Królika.